Україна і Угорщина виробляли план транскордонної співпраці

В селі Анталовці, що на Ужгородщині, два дні засідала українсько-угорська Міжурядова комісія з питань транскордонного та прикордонного співробітництва.

 

Йшлося про запровадження спільного прикордонно-митного контролю, уникнення черг на пункті пропуску „Тиса”, розвиток інфраструктури транс’європейського транскордонного коридору та пунктів пропуску українсько-угорського кордону, а також про перспективи співробітництва Закарпаття і Саболч-Сатмар-Березької області. Українську частину комісії очолював перший заступник міністра економіки України Сергій Романюк, угорську – голова Північно-Алфелдської ради регіонального розвитку Ласло Газда. За підсумками засідання сторони підписали відповідний протокол.

Одна з умов вступу Угорщини до Шенгенської зони — реконструкція контрольно-пропускних пунктів. Відтак угорські прикордонники посилили прикордонно-митний контроль. До ретельної перевірки людей, що перетинають кордон, транспорту додалися й обмеження того, що можна перевозити. Тож величезних черг і невдоволення не уникнути. Сергій Романюк запевняє, що мета української сторони — вирішити конкретні питання на міжурядовій комісії. Одне з них — зменшення черг на українсько-угорському кордоні. Українці бачать вихід у спільних діях. Проте необхідно підписати відповідну міждержавну угоду. "Спільні дії у нас уже організовані на польському кордоні, завершується підготовка відповідних документів про спільну перевірку на словацькому кордоні, таку ж ініціативу виявила румунська сторона. Ми не бачимо особливих перешкод, аби підготувати подібну угоду між Україною і Угорщиною", — наголошує Сергій Романюк.
Угорці також закидають українській стороні, що часто затримують наших громадян з підробленими документами. Начальник Західного регіонального управління Адміністрації державної прикордонної служби України Володимир Карась має на це свої аргументи. Він пояснив, що через КПП „Чоп — Загонь” проходить транзитний транспортний коридор на Балкани, Іспанію та Італію. "Наші заробітчани майже щотижня рухаються транзитом через Угорщину. Угорська сторона, зокрема прикордонна поліція, згідно зі своїм законодавством має право перевіряти документи, в тому числі наявність пермесу, будь-якого іноземця на всій території республіки. Наші громадяни в’їжджають на територію Угорщини під справжніми документами. А є така категорія, що мають другий паспорт, можливо, там і є підроблені шенгенські візи. На українсько-угорському кордоні, зокрема в КПП „Тиса”, — це поодинокі випадки, коли ми чи угорці затримуємо громадян справді з підробленими документами. Наш КПП технічно оснащений не гірше за європейські щодо виявлення підробок", — підкреслив Володимир Карась.
Закарпаття на угорську сторону пропускає громадян через 7 пунктів. "Найбільше питання — перетин кордону вантажівками. Чимало уваги приділили власне цьому питанню. Для здійснення інвестиційних проектів Закарпаттю дозволили, як виняток, переміщення вантажного транспорту вагою понад 3,5 тонн, зокрема на МАПП „Лужанка — Берегшурань”. Наразі з цим виникли проблеми. Тому чимало уваги приділялося, аби МАПП „Лужанка — Берегшурань” зробити взагалі таким, де може рухатися і вантажний транспорт вагою понад 3,5 т", — наголосив голова облдержадміністрації Олег Гаваші.
Міжурядова комісія почала працювати ще рік тому. Проте організаційні проблеми завадили зустрічі восени минулого року, — запевняє українська сторона. Додаючи, що проблеми, які накопичилися, свідчать про те, що члени комісії мають працювати активніше. Тому такі комісії мають проводитися не менше, ніж двічі на рік.

Управління інформації та зв’язків із громадськістю ОДА

 

23 березня 2007р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів