15 педагогів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію у 2021 році
Начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія СІГЕТІЙ вважає, що постійний саморозвиток – це вимога до сучасного педагога, а сертифікація, своєю чергою, виступає інструментом для досягнення нових професійних вершин, а також є одним зі способів показати себе креативною особистістю, яка готова до самовдосконалення, використання і впровадження методик компетентнісного навчання. Минулого року 15 вчителів початкових класів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію. У грудні вони отримали відповідні сертифікати, що дають право на присвоєння педагогічному працівнику наступної чи підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії, а також на 20%-ову доплату до ставки заробітної плати. Успішна сертифікація приносить не тільки грошову винагороду, а й надає право вчителям впроваджувати й поширювати власні методики компетентнісного навчання та нові освітні технології; можливість надавати професійну підтримку та допомогу іншим учасникам освітнього процесу; розробляти та брати участь в акредитації освітніх програм. Проте, слід пам’ятати, що участь педагогічних працівників у сертифікації працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою, а неуспішне її проходження не впливає на результати атестації та продовження його професійної діяльності. У 2021 році максимальну кількість -140 балів набрала Оксана КЕМІНЬ, вчитель початкових класів Ізянського закладу загальної середньої освіти І – III ступенів Хустської міської ради Закарпатської області. Вона ділиться своїми враженнями та думки про переваги, недоліки, складність процесу, а також механізми вдосконалення сертифікації педагогічних працівників.Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК зазначає: «Вважаю, що нам вдалося досягти головної мети, яку ставили перед собою на початку втілення сертифікації вчителів: дати учительству відкритий професійний і чесний метод не просто пошуку та виявлення освітян з високим рівнем педагогічної майстерності, а спосіб розкрити їхній творчий потенціал, підтримати на державному рівні найбільш талановитих і вмотивованих».
Сертифікація педагогічних працівників передбачає зовнішнє оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації. Учителі, які успішно пройшли сертифікацію, співпрацюють із Державною службою якості освіти України у якості експертів із сертифікації, інституційних аудитів, залучаються до обговорення нормативно-правових актів, розроблення нових інструментів забезпечення якості освіти.«Якихось вагань загалом не виникало, бо хотіла для себе з’ясувати рівень практичного досвіду. Підтримали мене і колеги, які вірили у мій досвід, професійні компетентності. Спочатку трохи хвилювалася, але була впевнена у своїх знаннях. Якусь високу планку перед собою не ставила. Просто робила свою справу. Трохи насторожувала необхідність роботи з незалежними експертами, адже це люди з великим педагогічним досвідом. Насправді мала чудових, фахових експертів, які мені після кожного уроку дякували, заохочували. Усі експерти спиралися на свій значний педагогічний досвід. Скажу відверто, кожен етап був особливий і нестандартний. Дещо складнішим видався перший, адже це початок нової справи, лякала новизна в освітянському середовищі. Не можу виокремити, що було легко. Але сподобалося е-портфоліо та інтерв’ю. Щодо останнього, то почувалася впевнено, бо маю чималий досвід проведення тренінгів, вебінарів, онлайн- навчань тощо. Якщо обирати між сертифікацією та атестацією, то мені до вподоби перша, адже це сучасне оцінювання компетентностей вчителя. Скажімо, атестація триває сім місяців, а сертифікація – тиждень. Тобто, тебе оцінили і працюй собі на здоров’я. А ще сертифікація тим корисна, що це є незалежне оцінювання твоєї професійної діяльності. Гадаю, атестація дещо застаріла форма оцінювання педагогічних працівників. На мою думку, сертифікація стала для мене певним підсумком двадцяти двох річної педагогічної діяльності. А ще це невеличке, але вагоме фінансове заохочення до заробітної плати вчителя після успішного оцінювання. Підсумок оцінювання професійних компетентностей педагогічних
працівників простий. Вчитель повинен весь час вчитися, вдосконалювати свої знання. А ще на сертифікацію повинні йти вчителі, які відповідають вимогам нової української школи, які мають досвід, навички та досягають позитивних результатів у своїй роботі. Адже, сертифікація – це оцінювання професійних компетентностей вчителя».
Експерт із сертифікації Наталія ВЛАСИК, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Неліпинської сільської ради, під час онлайн зустрічі організованої управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області розповіла про виклики й перспективи сертифікації, а також про важливі кроки для успішного її проходження. Вона щиро підтримує сертифікацію вчителів і вважає її надзвичайною мотивацією до розвитку та самовдосконалення. Як експерт, вона спостерігала за проведенням уроків, аналізувала самопрезентації, проводила інтерв’ю з колегами, надихалася спілкуванням з освітянами з різних куточків України. Варто зазначити, що у 2021 році через високу активність вчителів реєстрацію педагогів для проходження сертифікації було припинено достроково, оскільки була вичерпана загальнодержавна квота. Даний факт свідчить про те, що в Україні велика кількість талановитих учителів. Відрадно, що й у нашій області є багато вчителів-професіоналів!
Відділ моніторингу УДСЯО у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
-->
До теми
- «Війна – це важка й страшна робота, але тут кожен проявляє свою сутність, бачить, ким він є насправді…» Історії з фронту від 128-ї бригади
- Відомий закарпатець, народний артист України Іван Попович сьогодні відзначає 75-ліття
- «На бойових позиціях головне – не панікувати. Чим холоднокровніше поводишся, тим більше шансів уціліти…»
- «Після контузії мене хотіли госпіталізувати на тиждень, але я відпросився: «У мене поважна причина – одруження!»
- Галина Кенез: «Всі ми хочемо жити у вільній незалежній Україні. А для того, щоби в ній жити, за неї треба боротися»
- Нацгвардійці на Закарпатті відпрацювали пошук і затримку диверсантів
- «На бойовій позиції під постійними обстрілами ми думали про одне – як виконати завдання і вціліти…»
- "Я не була на могилах рідних жодного разу". Історія бойової медикині 128-ї бригади, у якої Росія вбила всю сім'ю
- «Я пішов у ЗСУ, щоб мої діти не бачили, що таке війна…»
- «Страх є страх. Й зрозуміло – йде війна. Але ж якщо всі боятися будуть, то що?»
- «Якби я не хотів жити в цій країні, не пішов би воювати за неї…». Історії з фронту від захисників зі 128-ї бригади
- «Впродовж однієї години ми знищили зі «Стугни» ворожий танк і БМП-3»: історії з фронту від 128-ї бригади
- «Найближче з ворогом я стикався на витягнуту руку…» Історія Валерія, бійця 128-ї бригади
- "Ми обов’язково переможемо – у нас є дух свободи". Історія су-шефа, який став штурмовиком, а зараз служить у ТЦК на Закарпатті
- «Звичайно, тут важко – і психологічно, і фізично. Але я розумію, що треба виконувати свою роботу…» Історія бійця 128-ї бригади Андрія "Челентано"
- Молодший сержант Юлій «Історик» захищав Україну у 2014-2015 роках, без вагань став на захист і в лютому 2022-го
- 21-річний воїн 128-ї бригади Роман з Ужгорода: "Коли після війни повернуся в цивільне суспільство, хочу про все забути. Хоча не забуду…"
- Олександр «Юрист»: «У мене хороших друзів більше нема… Фото є, а друзів нема». Історія військового з ТЦК
- «Я воюю за своїх рідних…». Історія Йордани - військової 128-ї бригади
- Бачив цілі села, де людей майже не лишилося: історія військового Гоги, що був на передовій, а зараз служить в ТЦК
До цієї новини немає коментарів