15 педагогів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію у 2021 році

Начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія СІГЕТІЙ вважає, що постійний саморозвиток – це вимога до сучасного педагога, а сертифікація, своєю чергою, виступає інструментом для досягнення нових професійних вершин, а також є одним зі способів показати себе креативною особистістю, яка готова до самовдосконалення, використання і впровадження методик компетентнісного навчання. Минулого року 15 вчителів початкових класів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію. У грудні вони отримали відповідні сертифікати, що дають право на присвоєння педагогічному працівнику наступної чи підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії, а також на 20%-ову доплату до ставки заробітної плати. Успішна сертифікація приносить не тільки грошову винагороду, а й надає право вчителям впроваджувати й поширювати власні методики компетентнісного навчання та нові освітні технології; можливість надавати професійну підтримку та допомогу іншим учасникам освітнього процесу; розробляти та брати участь в акредитації освітніх програм. Проте, слід пам’ятати, що участь педагогічних працівників у сертифікації працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою, а неуспішне її проходження не впливає на результати атестації та продовження його професійної діяльності. У 2021 році максимальну кількість -140 балів набрала Оксана КЕМІНЬ, вчитель початкових класів Ізянського закладу загальної середньої освіти І – III ступенів Хустської міської ради Закарпатської області. Вона ділиться своїми враженнями та думки про переваги, недоліки, складність процесу, а також механізми вдосконалення сертифікації педагогічних працівників.Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК зазначає: «Вважаю, що нам вдалося досягти головної мети, яку ставили перед собою на початку втілення сертифікації вчителів: дати учительству відкритий професійний і чесний метод не просто пошуку та виявлення освітян з високим рівнем педагогічної майстерності, а спосіб розкрити їхній творчий потенціал, підтримати на державному рівні найбільш талановитих і вмотивованих».
Сертифікація педагогічних працівників передбачає зовнішнє оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації. Учителі, які успішно пройшли сертифікацію, співпрацюють із Державною службою якості освіти України у якості експертів із сертифікації, інституційних аудитів, залучаються до обговорення нормативно-правових актів, розроблення нових інструментів забезпечення якості освіти.«Якихось вагань загалом не виникало, бо хотіла для себе з’ясувати рівень практичного досвіду. Підтримали мене і колеги, які вірили у мій досвід, професійні компетентності. Спочатку трохи хвилювалася, але була впевнена у своїх знаннях. Якусь високу планку перед собою не ставила. Просто робила свою справу. Трохи насторожувала необхідність роботи з незалежними експертами, адже це люди з великим педагогічним досвідом. Насправді мала чудових, фахових експертів, які мені після кожного уроку дякували, заохочували. Усі експерти спиралися на свій значний педагогічний досвід. Скажу відверто, кожен етап був особливий і нестандартний. Дещо складнішим видався перший, адже це початок нової справи, лякала новизна в освітянському середовищі. Не можу виокремити, що було легко. Але сподобалося е-портфоліо та інтерв’ю. Щодо останнього, то почувалася впевнено, бо маю чималий досвід проведення тренінгів, вебінарів, онлайн- навчань тощо. Якщо обирати між сертифікацією та атестацією, то мені до вподоби перша, адже це сучасне оцінювання компетентностей вчителя. Скажімо, атестація триває сім місяців, а сертифікація – тиждень. Тобто, тебе оцінили і працюй собі на здоров’я. А ще сертифікація тим корисна, що це є незалежне оцінювання твоєї професійної діяльності. Гадаю, атестація дещо застаріла форма оцінювання педагогічних працівників. На мою думку, сертифікація стала для мене певним підсумком двадцяти двох річної педагогічної діяльності. А ще це невеличке, але вагоме фінансове заохочення до заробітної плати вчителя після успішного оцінювання. Підсумок оцінювання професійних компетентностей педагогічних
працівників простий. Вчитель повинен весь час вчитися, вдосконалювати свої знання. А ще на сертифікацію повинні йти вчителі, які відповідають вимогам нової української школи, які мають досвід, навички та досягають позитивних результатів у своїй роботі. Адже, сертифікація – це оцінювання професійних компетентностей вчителя».
Експерт із сертифікації Наталія ВЛАСИК, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Неліпинської сільської ради, під час онлайн зустрічі організованої управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області розповіла про виклики й перспективи сертифікації, а також про важливі кроки для успішного її проходження. Вона щиро підтримує сертифікацію вчителів і вважає її надзвичайною мотивацією до розвитку та самовдосконалення. Як експерт, вона спостерігала за проведенням уроків, аналізувала самопрезентації, проводила інтерв’ю з колегами, надихалася спілкуванням з освітянами з різних куточків України. Варто зазначити, що у 2021 році через високу активність вчителів реєстрацію педагогів для проходження сертифікації було припинено достроково, оскільки була вичерпана загальнодержавна квота. Даний факт свідчить про те, що в Україні велика кількість талановитих учителів. Відрадно, що й у нашій області є багато вчителів-професіоналів!
Відділ моніторингу УДСЯО у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- «Кожна вагітність для нас — диво»: Ганна Палагусинець про програму лікування непліддя
- “Чудова десятка” закарпатської літератури, або що варто прочитати про наш край?
- Закарпатська академія мистецтв – осередок, де формують агентів культурних змін
- "Коли ти отримав зір повторно, ти дивишся на цей замилений світ інакше": інтерв'ю з ветераном війни Михайлом Філоненком
- Був художником – став військовим. Олег з Ужгорода навіть у війську продовжує творити
- «Та котра би жона пішла в полонину?» Про що говорять біля домашньої ватри вівчарі Хустщини, які зійшли після літування
- «Моїм рідним було б ганьба, якби я став ухилянтом…» Історія бійця 128 бригади Віталія
- Правова підтримка ветеранів: які питання найбільше турбують захисників після війни
- Змінити символи війни на обереги: ужгородський скульптор створює прикраси з гільз
- Вийшло третє доповнене видання "Ужгород відомий та невідомий"
- 94 дні, чотири пари взуття і майже 400 тисяч гривень: історія благодійного походу Артема Єрохіна
- "Усе накопичується – втома, загиблі товариші... Але про СЗЧ навіть не думаю". Історія бійця, який відвойовував Херсонщину
- 10 фактів про Закарпатський народний хор, які ви могли не знати
- «Наші рідні вірять, що ми повернемося з війни, тому моя головна місія – максимально зберегти людей…» Історія бійця 128 бригади Андрія
- Вечір в Ужгороді зі шпигунами та секретами
- Доторкнутися до грона і полюбити своє. На Закарпатті для майбутніх виноробів та туристів влаштували відкритий збір винограду
- Снайпер «Ярий». Молодший сержант Іван Яров переніс понад 30 операцій, але й далі влучно стріляє
- «Не люблю хвалитися, як знищую ворога, мені важливіше рятувати товаришів…» Історія бійця 128 бригади Василя
- Мукачівський прихисток: як митець відроджує творчість у будинку Ерделі
- "Дуже радий, що туди потрапив": військовий Луганського прикордонного загону Елмар Цап розповів про службу
До цієї новини немає коментарів