Податківці про застосування ПРРО при розрахунках з застосуванням електронних платіжних засобів

Фахівці ГУ ДПС у Закарпатській області на поширені питання:
- чи необхідно застосовувати РРО або ПРРО при здійсненні розрахунків через платіжний термінал (із застосуванням електронних платіжних засобів),
- які обов’язкові реквізити повинен містити фіскальний касовий чек створений під час при здійсненні розрахунків через платіжний термінал (із застосуванням електронних платіжних засобів.
- та чи вважається сліп (квитанція) розрахунковим документом,
зазначають наступне:
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Розрахунковий документ – документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом № 265, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну.
Підпунктом 8 п. 102 розд. IV Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року № 103 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 103) визначено, що до касових документів, які оформляються надавачами платіжних послуг/комерційними агентами згідно з касовими операціями, визначеними Інструкцією № 103, належать, зокрема, рахунки на сплату платежів, а також сліп, квитанція, чек банкомата, що формуються платіжними пристроями. Тобто, сліп у розумінні Закону № 265 не є розрахунковим документом.
Надавач платіжних послуг за операціями з видачі готівки або приймання її для зарахування на відповідний рахунок із застосуванням платіжних пристроїв формує та надає користувачу відповідний касовий документ (квитанція/чек банкомата, сліп) у паперовій формах або касовий документ в електронній формі відповідно до умов договору про надання платіжних послуг (п. 119 розд. IV Інструкції № 103).
Відповідно до пп. 1, 2 та 4 розд. ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13),
Фіскальний касовий чек на товари (послуги) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), РРО або ППРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Фіскальний касовий чек має містити обов’язкові реквізити, зокрема:
ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;
ідентифікатор платіжного пристрою;
сума комісійної винагороди (у разі наявності);
вид операції;
реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;
напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду);
підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»;
підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».
Враховуючи зазначене, при здійсненні розрахунків у безготівковій формі
із застосуванням електронних платіжних засобів, з використанням платіжного терміналу, поєднаного з РРО, суб’єкт господарювання повинен проводити розрахункові операції через належним чином зареєстрований РРО із роздрукуванням відповідних розрахункових документів, крім суб’єктів господарювання, які згідно з чинним законодавством можуть не застосовувати РРО при розрахунках за продані товари та надані послуги.При цьому, у розумінні Закону № 265, сліп не є розрахунковим документом.
Що стосується проведення розрахункових операцій через ПРРО у разі використання платіжних терміналів (платіжних карток), то на даний час здійснюється доопрацювання безкоштовного програмного рішення, зокрема, у версії «1.0.2.2310» програмного забезпечення (далі – ПЗ) програмного рішення «ПРРО ДПС» при виборі способу розрахунку «Картка» ПЗ пропонує зазначити дані «Найменування платіжної системи», «Код авторизації» та «Ідентифікатор транзакції» з квитанції оплати через платіжний термінал, які повинні відображатись в розрахунковому документі.
ДПС у Закарпатській області
До теми
- 26 правопорушень на 104 млн грн – результат взаємодії закарпатських митників із зарубіжними колегами
- На Закарпатті за січень – травень 2025 року платники сплатили майже 257,3 млрд грн ЄСВ
- На Закарпатті зафіксували зростання виторгів у травні — плюс 6,5%
- Енергетичне партнерство: новий формат співпраці між релокованим бізнесом та громадами Закарпаття
- Способи зниження витрат на електроенергію, тему ефективного енергоспоживання та впровадження нових технологій в енергетиці обговорювали в Ужгороді
- Із початку 2025 року у місцевих бюджетах Закарпаття – понад 4,1 млрд грн податків
- Протягом січня – травня 2025 року платники податків Закарпатської області сплатили до зведеного бюджету понад 13 млрд 289 млн гривень
- Понад 360 тисяч тонн гуманітарних вантажів оформили Закарпатські митники від початку воєнного стану
- Технології на варті безпеки: на кордоні зі Словаччиною й Угорщиною випробували нові сканери
- Закарпатська митниця справно наповнює Держбюджет: 8,7 мільярдів скеровано для підтримки економіки України
- Майже 60 млн гривень із роздрібного продажу підакцизних товарів на Закарпатті поповнили бюджети
- На Закарпатті платники податків сплатили понад 846 млн грн військового збору
- Протягом січня – квітня 2025 року у місцевих бюджетах Закарпаття – 3,2 млрд гривень податків
- Деклараційна кампанія – 2025: 123 закарпатців задекларували дохід понад 1 млн грн кожний
- Податки і збори поповнили зведений бюджет Закарпаття на понад 9,6 млрд гривень
- Із початку року на Закарпатті – понад 2000 новостворених суб’єктів господарювання
- Понад 6 мільярдів гривень митних платежів отримав Держбюджет від Закарпатської митниці за 4 місяці 2025 року
- Тариф на електроенергію для населення залишиться незмінним до 31 жовтня 2025 року
- Закарпатська митниця: найбільший попит - на розмитнення вживаних авто
- На Закарпатті місцеві бюджети отримали майже 5,5 млн грн туристичного збору
До цієї новини немає коментарів