Наталія Німець, Тоlk: «Патріотизм – це в тому числі про вчасну оплату комунальних послуг»

Наталія Німець, Тоlk: «Патріотизм – це в тому числі про вчасну оплату комунальних послуг»
Особливої гостроти в Закарпатті впродовж останнього часу набуло питання вчасної оплати комунальних послуг. Заборгованість споживачів за надані послуги зростає, в тому числі за спожиту електроенергію. А ці борги – це саме ті кошти, які нині вкрай потрібні не тільки на придбання ресурсу і виробництво електроенергії для наступних місяців, а й на відновлення зруйнованих ворогом об’єктів енергетики.

 

Наскільки гостим є питання й чому так важливо бодай потроху, але розраховуватись і не накопичувати борги, журналіст видання Uzhgorod.net.ua питає в директорки ТОВ «Закарпаттяенергозбут» (Група Толк) Наталії Німець. 

Пані Наталю, промоніторили ваш сайт і звернули увагу, що ви багато пишете про зростання заборгованості споживачів за спожиту електроенергію. Ситуація така гостра?

Ситуація критична, я б сказала. Наразі борг за спожиту електроенергію споживачів перед товариством перевищив 120 млн грн, і з початку року зріс більш ніж на 112 відсотків. Це дуже велика сума, яка загрожує стабільному функціонуванню як постачальника електричної енергії, так і роботи всього енергетичного сектору. І це без перебільшення, адже всі ми розуміємо, що електроенергія не виникає з повітря, на її виробництво витрачаються ресурси – вугілля, газ, мазут тощо. На їх придбання і потрібні кошти. Тобто, коли споживачі не оплачують рахунки, це означає, що генерації не отримують кошти на придбання необхідних ресурсів, а отже, не матимуть з чого жалі виробляти електроенергію.

Але борги спричиняють ще й іншу проблему: не маючи коштів, ми не можемо розрахуватися за своїми зобов’язаннями, перед ОСР та іншими учасниками ринку енергетики. Як результат, ситуація критична, по суті, «по колу» борги у всіх учасників ринку енергетики величезні, попереду - глухий кут.    

Через загрозу колапсу у секторі електроенергетики ми разом з іншими компаніями, в яких така ж проблема великої заборгованості споживачів, у рамках роботи ENERGY CLUB  звернувся до USAID та Енергетичного Співтовариства. Паралельно спілкуємося з усіма учасниками енергоринку для пошуку шляхів виходу з ситуації.   

Яка причина такої ситуації? Складне фінансове становище громадян через війну?  

Думаю, це є також є причиною, але не основною. Споживачі, котрі були сумлінними, і продовжують платити, розуміючи, що електроенергія – такий самий товар, як і хліб чи олія, а їх вам безкоштовно в магазині не дадуть. Вочевидь, негативно «спрацювали» заборона на відключення від електропостачання через борги та популістські заяви окремих політиків про те, що слід списати всі комунальні борги за час війни. Заяви прозвучали, ніхто ніяких законів не приймав, а люди  повірили. У підсумку, маємо справді критичну ситуацію.

А питання ще і в тім, що зібрані кошти йдуть на відбудову зруйнованих ворогом об’єктів енергетики. Проте таке враження, що не розуміють цього тільки на Закарпатті, бо тут борги найбільші. Ми ж постійно наголошуємо: патріотизм – це в тому числі оплата комунальних послуг, адже коли працює енергетика – працює й економіка країни, сплачуються податки, наповнюються бюджети, отже – є кошти на підтримку нашої боротьби.

Але ви ж можете вести претензійно-позовну роботу…

Ми й ведемо, юристи працюють над цим питанням постійно, десятки справщодо великих боржників уже розглядаються в суді. І я б дуже просила споживачів не зволікати з оплатою і не доводити справу до суду, адже в такому разі, окрім оплати боргу, доведеться сплатити ще й судові видатки тощо.

До всього, не слід забувати про такий механізм впливу на боржників за комунальні послуги, як блокування банківських карток виконавцями. 

Уявімо, що після нашої з вами розмови кількість свідомих споживачів зросла, як вони можуть оперативно розрахуватися за спожиту електроенергію? 

Для цього є низка можливостей: працює Електронна абонентська книжка ТОВ «Закарпаттяенергозбут», в якій можна оплатити рахунок без комісії; діють зручні онлайн-сервіси для розрахунків, чимало споживачів розраховуються через додатки своїх банків.

Ми  постійно нагадуємо, що для незахищених верств населення діє система державної підтримки – субсидіювання. Так, Уряд спростив її оформлення, відтепер працює механізм швидкого надання житлових субсидій через спрощену заяву в електронній формі в онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України. Деталі: https://is.gd/iqGzC7 

Також ми пропонуємо споживачам, котрі мають значну заборгованість і не можуть одразу розрахуватися, укласти угоду на реструктуризацію боргу (https://zakarpatzbut.energy/pro-kompaniiu/novini/vinikla-zaborgovanist-za-spozhitu-elektroenergiiu-ukladaite-ugodu-na-restrukturizatsiiu).

Можна зробити все, головне – бажання та розуміння того, в якій ситуації ми всі сьогодні перебуваємо, працюємо, наближаємо перемогу.

Пані Наталю, спасибі за розмову. Успіхів Вам.   

Надія Петрів, Uxzhgorod.net.ua

 

  

 

07 вересня 2023р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів