Як правильно вибрати доменне ім'я для сайту

Як правильно вибрати доменне ім'я для сайту

 

Домен – комбінація символів, що є розпізнавальним знаком компанії. Він може містити назву та інформувати відвідувачів про регіональну представленість бізнесу, тому є потужною брендовою складовою. Саме тому комерційна організація має уважно вибирати доменне ім'я та доменну зону, тому що в майбутньому за їх допомогою вона зможе вирішувати різні маркетингові завдання одночасно. У поданій статті ви дізнаєтесь, як вибрати, перевірити та зареєструвати домен, а також про те, як він може вплинути на результати SEO просування.

Визначення доменного імені

Спочатку всім сайтам в інтернеті надавали адреси, які складалися з випадкових цифр. І якщо у комп'ютерів не виникало проблем із інтерпретацією та запам'ятовуванням адрес, то людям було складніше їх запам'ятати. Щоб полегшити завдання, до комбінації почали включати літери. Власники бізнесу побачили у цьому великий комерційний потенціал. Так з часом з'явилися доменні імена, які відображали назву компанії та її регіональну репрезентацію.

Сьогодні домен є комбінацією букв і цифр, довжина якої не перевищує 63 символів. При його написанні часто використовують крапки, які поділяють його на частини. Наприклад, у доменному імені m.facebook.com основою є .facebook, який позначає унікальну назву соціальної мережі. Приставка .com означає, що сайт знаходиться в міжнародній доменній зоні, а m. – що перед відвідувачем відкрито мобільну версію соціальної мережі.

Великі інтернет-магазини, інформаційні ресурси та сайти міжнародних компаній використовують піддомени, або субдомени. Вони потрібні для безпеки, кращої візуалізації та правильної роботи проекту. Інтернет-магазини та маркетплейси використовують субдомени, щоб розділяти товари за категоріями та просувати їх за окремими маркетинговими стратегіями.

Вплив доменного імені на просування

Просту комбінацію символів, з яких складається домен, можна перетворити на інструмент SEO просування. Достатньо вказати в ній:

  • назва компанії;
  • ім'я засновника блогу;
  • ключове слово, яке допоможе цільовій аудиторії знайти сайт у пошукових системах Яндекс або Google.

Компанії, які хочуть розвивати бренд в інтернеті, вказують у домені його назву. Як тільки потенційний покупець вбиває його в рядок, пошуковик створює зв'язок між ним та доменним ім'ям. Так сайт або інтернет-магазин має шанс просунутися за брендовим запитом.

Як назва маркетплейсу або сайту компанії можна взяти будь-яке слово. Наприклад, інтернет-магазин Wildberries. Якщо вбити в пошуковий рядок ключ «дикі ягоди» або «wildberries», на перших позиціях пошукової видачі будуть посилання на маркетплейс. Ресурси зі статтями, присвяченими диким ягодам, будуть перебувати нижче.

Малий бізнес вказує в доменному імені переважно ключові слова, щоб їх було легше знайти в пошуковій системі. Наприклад, при реєстрації інтернет-магазину білизни можна використовувати домен magazine-belya.com.ua. Він допоможе просуватися в інтернеті на запит «магазин білизни». Цей принцип відповідає вузькоспеціалізованим інтернет-магазинам. Якщо в каталозі зібрані різні товари, переважно нейтральна назва, щоб бренд не асоціювався лише з білизною.

При виборі домену потрібно використовувати лише один ключ максимум із двох слів. В іншому випадку пошукові роботи вважають, що сайт переоптимізовано і знизять його позиції в топі.

Визначення доменної зони

Доменна зона – «хвіст» доменного імені, що вказує на регіон та тип компанії (комерційна, державна, військова тощо). Виділяють два види доменних зон:

  1. Регіональна. Сюди відносяться зони, що закінчуються на дві літери і свідчать про те, якого географічного регіону належить ресурс. Наприклад, .ua – Україна, .kz – Казахстан, .us – США. Іноді використовують субдомени, наприклад, .kiev.ua, .moskva.ru, .almaty.kz і т.д. Домени міжнародних організацій та соціальних мереж зазвичай закінчуються на .com.
  2. Тематична. Сюди належать зони, які мають географічної прив'язки. Вони допомагають зрозуміти, чим займається сайт. Наприклад, .gov вказує на те, що сайт належить державній організації, .edu – освітній установі, .org – некомерційної організації. Сьогодні більшість компаній ігнорують цей підхід.

Можна також виділити доменні зони, які географічно належать до об'єктів, але використовуються з іншою метою. Наприклад, домен .fm належить Федеративним Штатам Мікронезії, а .tv – острові Тувалу. Однак обидві абревіатури найчастіше зустрічаються в доменних іменах телевізійних каналів, радіостанцій та онлайн-кінотеатрів.

Вплив доменної зони на просування

Спочатку сайти з різними доменними зонами, присвячені одній тематиці, мають рівні шанси потрапити в топ пошукової видачі. Однак у деяких випадках окремі зони надають перевагу. Наприклад, у пошукову видачу українського користувача в першу чергу включатимуться сайти .kiev.ua або просто .ua. Відповідно, український сайт чи інтернет-магазин має більше шансів зайняти перші рядки пошукового рейтингу, ніж російський чи білоруський.

Якщо компанія займається комерційною діяльністю у конкретному регіоні, їй краще взяти домен у регіональній зоні. Причому регіон повинен бути якомога конкретнішим – .kiev.ua, .kh.ua або .odessa.ua. Це допоможе привернути увагу аудиторії з цього міста чи області.

Під час реєстрації особистого блогу, інформаційного ресурсу або сайту міжнародної компанії, для якої не важливий регіон, можна використовувати тематичні доменні зони. Вказувати в домені тематику необов'язково, але це буде перевагою в просуванні СЕО.

Вибір доменного імені для інтернет-магазину

У технічному плані літери, цифри та інші символи, вибрані як адреса, не впливають на роботу сайту, блогу чи інтернет-магазину. Однак вони впливають на фактори поведінки. З їх допомогою можна зробити доменне ім'я незабутнім, престижним, візуально привабливішим. Для цього він повинен містити максимум 10 символів. Чим коротша назва, тим легше її запам'ятати.

Пошукові роботи та користувачі краще сприймають доменні імена, які містять назву бренду або компанії – adidas, zara, nestle. Однак перед тим, як вибрати собі такий домен, потрібно перевірити авторські права. Якщо він належить зареєстрованій торговій марці, остання надалі матиме право подати до суду на користувача.

Якщо назва компанії складається з кількох слів, в доменне ім'я можна включити абревіатуру або переклад. Наприклад, під час реєстрації інтернет-магазину нижньої білизни можна вибрати доменне ім'я best-lingerie.kiev.ua.

З проблемою підбору доменного імені частіше стикаються старі компанії та державні установи, оскільки їхні назви виглядають громіздко та включають безліч слів. Сучасні молоді бізнесмени вже під час реєстрації юридичної особи продумують, як його назва буде відображена у домені чи соціальних мережах.

Якщо назва компанії складається з двох і більше слів, при написанні адреси як роздільник потрібно використовувати дефіс. Крапка в доменному імені поділяє доменні рівні. Якщо власник відмовляється від роздільника, він повинен переконатися, що назва не виглядає громіздкою. Наприклад, замість detskayaodezhdaposupercenam.ua краще взяти super-shop.ua.

Ще кілька нюансів щодо вибору домену для інтернет-магазину:

  1. Домове ім'я має легко сприйматися на слух. Користувачеві буде простіше вбити його в пошуковий рядок. Від шиплячих літер (zh, sh, ch), а також літер я (ia, ya), е (io, yo) та ю (u, yu, iu) краще відмовитися.
  2. Домове ім'я може бути вказане на кирилиці. Однак у міжнародних сервісах сайт з такою адресою індексуватиметься гірше.
  3. Домове ім'я має містити всі символи, які є в назві торгової марки на логотипі.

Якщо власник підібрав для свого інтернет-магазину унікальне та цікаве доменне ім'я, яке нікому не належить, він може розпочинати перевірку та реєстрацію домену.

Вартість реєстрації доменного імені для інтернет-магазину

Покупка домену не означає, що тепер він назавжди належить власнику сайту. Це лише мовленнєвий оборот. Насправді домен дається лише на якийсь час. Його можна взяти в оренду на строк від 1 до 10 років. Причому якщо власник ресурсу запізниться з виплатою, реєстратор має право забрати доменне ім'я. Якщо він своєчасно вносить платежі, може навіть сам перепродати домен. Ця послуга називається реселлінгом.

На вартість домену впливає доменна зона. Найдешевшими вважаються сайти з 2-рівневими доменними зонами, найдорожчими – із новими тематичними доменними зонами. Наведемо середньоринкові тарифи в Україні:

  • .biz.ua – 200 гривень;
  • .net.ua – 250 гривень;
  • .com.ua – 300 гривень;
  • .com – 400 гривень;
  • .net – 450 гривень;
  • .biz – 500 гривень;
  • .ua – 1500 гривень.

У використанні дешевих доменів немає нічого поганого. Однак це може вплинути на результати просування. Пошуковики та користувачі вважають їх недостатньо "престижними", що позначається на позиціях у топі. І, навпаки, дорогі доменні імена вказують на надійність та спроможність компанії. У деяких випадках їхня вартість доходить до 18 тис. гривень.

У власників бізнесу сьогодні є можливість отримати домен безкоштовно. Для цього потрібно або зареєструватись у безкоштовній доменній зоні, або оформити послугу хостингу з безкоштовним доменом. Безкоштовних доменних зон сьогодні достатньо. Наприклад, pp.ua широко використовується українськими сайтами. Щоб отримати це доменне ім'я, потрібно:

  1. Зареєструватися у провайдера.
  2. Заповнити анкету з даними компанії або власника сайту.
  3. Пройти верифікацію за допомогою SMS-повідомлення.

У технічному плані сайти, розміщені у безкоштовних доменних зонах, не відрізняються від інших. Однак їх використання може супроводжуватись репутаційними витратами. Пошуковики та користувачі підозріло ставляться до таких майданчиків.

Покупка пакета хостингу з безкоштовною доменною зоною є більш прийнятною. Зазвичай цю послугу хостери надають замість оренди віртуального сервера або купівлю хостингу разом з можливістю керувати DNS записами. При цьому сума, яка виділяється на безкоштовну реєстрацію домену, залежить від обраного тарифу.

Перевірка домену

Перевірка домену – процедура, яка допомагає визначити, чи вільне обране доменне ім'я. Пройти її можна у будь-якого реєстратора навіть у того, з ким компанія не збирається співпрацювати. У будь-якому випадку відповідь скрізь однакова.

Щоб перевірити домен, потрібно:

  1. Зайти на сайт реєстратора.
  2. Перейти у вкладку «Домени»
  3. На сторінці, що відкрилася, ввести в порожній рядок назву домену.
  4. Клікнути на кнопку «Перевірити».

Реєстратор не тільки підкаже, чи вільно доменне ім'я чи ні. Він також надасть супутню інформацію щодо нього: статус, дату першої реєстрації тощо. Також будуть запропоновані альтернативні варіанти назви із зазначенням різних доменних зон та комбінацій букв або цифр.

Реєстрація домену

Провайдери настільки спростили реєстрацію домену, що пройти її можуть навіть новачки. Сама процедура скрізь виглядає приблизно однаково, але може мати певні нюанси. Насамперед потрібно перевірити, чи доступний домен. Якщо він доступний, можна розпочати процедуру реєстрації. При заповненні заявки юридична особа має вказати назву компанії, фізична особа – ім'я, прізвище та по батькові власника сайту чи блогу. Тут же вказують адресу проживання чи реєстрації.

Щоб у разі зламу або втрати доступу до облікового запису можна було підтвердити своє право на нього, потрібно:

  • відмовитися від використання псевдоніма та неіснуючих назв;
  • використовувати лише реальні дані;
  • перевіряти правильність написання назви організації та ПІБ;
  • вказувати основну електронну пошту, на яку реєстратор зможе надіслати листа з логіном, паролем та іншою корисною інформацією.

Ці ж дані стануть у нагоді при перенесенні (трансфері) домену іншому реєстратору. Електронна пошта потрібна для того, щоб провайдер зміг надсилати електронні чеки або листи про продовження оплати. Якщо вчасно не зреагувати на лист можна втратити домен.

Як правило, доменні імена оформлюються строком на 1 рік. Користувач оплачує послугу наперед. Якщо після закінчення цього терміну послуга не буде продовжена, реєстратор має право заблокувати домен на 30 днів. В цей час сайт або інтернет-магазин буде недоступним для відвідувачів. Доступ до нього відновиться лише після внесення чергового платежу.

Висновок

Вибір доменного імені та доменної зони – завдання, до вирішення якої потрібно підходити максимально відповідально. Якщо вибрати неправильний домен, він може зробити сайт непомітним незалежно від його дизайну або наповнення. Крім того, доменне ім'я – один із аспектів пошукової оптимізації. Воно важливе для будь-якого інтернет-магазину чи сайту комерційної організації. Вивчіть представлену статтю, щоб підібрати хороше доменне ім'я та підвищити ефективність SEO просування.

 

20 грудня 2022р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів