МОЗ: 12 переваг майбутньої цифровізованої системи, яка замінить МСЕК
Із 1 січня 2025 року замість застарілої медико-соціальної експертизи запрацює цифровізована система оцінювання повсякденного функціонування людини на базі багатопрофільних лікарень, наближених до людини. Перший етап передбачає спрощення шляху пацієнта, запровадження електронної системи замість паперових справ і рішень, публічність аналітичних даних про діяльність експертних команд, більш чіткі та об?єктивні критерії для направлення і прийняття рішень командами. Ключову роль в успішній реалізації реформи відіграватиме цифровізація, яка дозволить мінімізувати корупційні ризики.
Окрема електронна система буде доступна закладам охорони здоров?я безоплатно. Для входу та використання буде необхідний електронний підпис від юридичної особи. Для людини перевага в тому, що вже не потрібно буде носити справи і стоси довідок із кабінету в кабінет: передача інформації до експертних команд та між сферами охорони здоров?я та соціального захисту відбуватиметься в електронних системах, зручно і прозоро. Протягом 2025 року система буде інтегрована з електронною системою охорони здоров?я (ЕСОЗ), щоб спростити роботу для лікарів та працювати в рамках знайомих МІС.
Як на 1 січня 2025 року будуть цифровізовані процеси і які переваги це надасть?
- Усі етапи оцінювання фіксуватимуться в електронній системі. Система буде записувати усі дії користувачів, допомагати користувачам підказками, класифікаторами та перевірками введеного задля якості даних.
- Інформація про діяльність команд стане прозорою і буде висвітлюватись на публічних аналітичних панелях (дашбордах) онлайн, тож можна буде легко знайти довідкову інформацію про доступні профілі команд у медичних закладах України, об?єктивно порівняти роботу команд, черги та рішення, обрати заклад, де би людина хотіла пройти оцінювання.
- Електронна система дозволить зафіксувати справу пацієнта та усі документи для оцінювання. Тобто завжди можна буде побачити, як змінювалась справа і якою була на момент оцінювання, які рішення приймались якими лікарями і хто які документи додавав, зокрема для оскарження чи перевірки обґрунтованості рішень. Це усуває можливість підроблення документів для справи заднім числом. На першому етапі справи складатимуться із заповненої форми та відсканованих документів, а в майбутньому система буде інтегрована з іншими реєстрами для повноти та простоти у використанні.
- Лікуючий лікар будь-якого закладу (навіть без договору з НСЗУ) за наявності підстав зможе самостійно направляти особу на оцінювання, створивши справу в електронній системі та підписавши її електронним підписом для відправки до закладу, в якому оцінюють справу експертні команди. Отримувати рішення та направлення ЛКК більше не потрібно.
- Потреба у доопрацюванні справи чи додаткових обстеженнях також буде фіксуватися у системі із зазначенням чітких причин і потреб. Тож, у випадку необґрунтованих звернень щодо справи це буде легко перевірити, а за потреби легко змінити заклад, до якого направлено справу.
- Інформація про статус справи та результати оцінювання, зокрема чи прийнято справу, час та дата розгляду, витяг з рішенням, буде надходити в електронному вигляді лікуючому лікареві та пацієнту. Лікар бачитиме все в електронній системі, пацієнт отримуватиме інформацію на вказану електронну пошту. За відсутності електронної пошти пацієнт зможе отримати інформацію у свого лікаря, за потреби роздрукувати інформацію чи витяг. Також за відсутності електронної скриньки, пацієнта поінформують поштовим листом на адресу, вказану в направленні.
- Замість сталих складів медико-соціальних комісій для усіх справ, як це було раніше, тепер під кожну справу буде випадково обиратися експертна команда з усіх доступних команд профілю у цьому закладі. На кожен профіль команд у закладі існуватиме мінімум дві команди з різним складом лікарів та з ротацією. Наприклад, травматологічний профіль матимуть мінімум дві різні команди. Система буде обирати команду за відповідністю діагнозу та профілю, ставити у найближчий доступ час до будь-якої з профільних команд. У майбутньому команда формуватиметься кожен раз під випадок, з огляду на те, які лікарі потрібні відповідно до основного та супутнього діагнозів; лікарі обиратимуться саме тих спеціальностей, які потрібні для компетентного оцінювання кожного окремого пацієнта.
- Оцінювання можна буде проводити не лише очно у закладі, але й — за виконання певних умов та критеріїв — з виїздом додому, дистанційно, засобами телемедицини чи заочно на основі документів. Електронна система допомагатиме підказками щодо умов та критеріїв. Потреби щодо виїздів чи інформування пацієнтів поштою направлятимуться окремо, у знеособленому вигляді, щоб якісно спланувати процес оцінювання в межах закладу.
- Пацієнт не знатиме, які саме лікарі і яка саме команда буде проводити оцінювання його повсякденного функціонування, а лікарі не знатимуть, з яким пацієнтом і коли працюватимуть до дня самого оцінювання, коли система відкриє їм графік.
- Для кожної справи система визначатиме головуючого в цьому оцінюванні серед тих лікарів команди, які за своєю спеціальністю можуть бути головуючим відповідно до профілю команди.
- Під час оцінювання електронна система дозволятиме записати позицію кожного члена команди щодо кожного пункту оцінювання, а також результуюче рішення більшості. Тож, за потреби можна буде проаналізувати, яке обговорення та які позиції були у лікарів експертної команди.
- Рішення експертних команд після оцінювання будуть підписуватись електронним підписом кожного учасника з відповідним коментарем. Рішення вважатиметься прийнятим після підписання усіма членами команди. Коли прийнято рішення про статус інвалідності, подовження непрацездатності, призначення допоміжних засобів реабілітації, воно передаватиметься в соціальну сферу до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Реформа напрацьовувалась протягом воєнного стану із залученням Міністерства охорони здоров?я, Міністерства соціальної політики, Міністерства економіки, Міністерства освіти і науки та інших. Тож, вона буде впроваджуватися у декілька етапів. На наступних етапах, крім інтеграції з ЕСОЗ, передбачається глибша синхронізація з інформаційними системами Мін?юсту, Мінсоцполітики, Мінекономіки та МОН тощо, що дозволить зробити процеси підтримки людей з інвалідністю більш прозорими та оперативними.
Це означає, що людині не доведеться носити стоси довідок та інших документів і заповнювати постійно нові документи: інформація буде потрапляти з установи в установу автоматично.
До теми
- СБУ повідомила про заочну підозру поплічнику рашистів, який ремонтував російську бронетехніку на «Луганській залізниці»
- Незабаром в Ужгороді запрацює ще один магнітно-резонансний томограф - Білецький
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО у 2024 році отримали 186 роботодавців області
- Віктор Микита та Мирослав Білецький оглянули новозведену поліцейську станцію в межах посту «Нижні Ворота»
- Віктор Микита ознайомився з роботою реабілітаційного відділення Обласної клінічної лікарні ім. А.Новака в Ужгороді
- Співробітники поліції Закарпаття вдосконалюють навички ефективної комунікації з ветеранами та ветеранками війни
- Правонаступником МСЕК стали ЕКОПФО (експертні комісії оцінювання повсякденного функціонування особи)
- На Закарпатті прикордонники відзвітували про результати здійснення пропускних операцій у період різдвяно-новорічних свят
- Закарпаття налагоджуватиме партнерство із регіонами Франції
- В ОВА обговорили реалізацію ветеранської політики на Закарпатті за минулий рік і плани на прийдешній
- Закарпаття продовжує рух у напрямку енергетичної незалежності - Мирослав Білецький
- Майже 4 мільйони гривень штрафів за незаконне паркування сплатили торік водії у Мукачеві
- В Україні ускладнюють процедуру складання іспитів для отримання водійських прав
- Чи повинен підприємець зберігати первинні документи понад 1095 або 1825 днів, якщо податківцями документальна перевірка не проводилась?
- Закарпаття – абсолютний лідер за кількістю оформлених id-карток та закордонних паспортів у 2024 році
- 242 закарпатські сім'ї стали минулоріч учасниками програми «Власний дім», з них 35 родин військовослужбовців і ветеранів
- Віктор Микита: 5 мільйонів кВт*год електроенергії із «закарпатського» вітру – ДОСЯГНУТО!
- Безготівкові розрахунки повинні стати доступними і у найменших населених пунктах Закарпаття
- 1732 внутрішньо переміщені особи отримали послуги обласної служби зайнятості у 2024 році
- Закарпатці можуть подавати заявки на участь у відборі на посади фахівців із супроводу ветеранів
До цієї новини немає коментарів