Як справляється малий бізнес під час війни — на прикладі маркетплейсу автозапчастин

Як справляється малий бізнес під час війни — на прикладі маркетплейсу автозапчастин

 

Повномасштабне російське вторгнення завдало нищівного удару по нашій економіці і по малому бізнесу як найбільш вразливій її частині. Але якщо на початку лютого це був ступор і повна зупинка діяльності, згодом країна почала адаптуватися до нових умов і повертатися до роботи. На прикладі маркетплейсу Avto.pro, де працюють тисячі продавців автозапчастин, можемо відстежити як відбувалася ця трансформація.

24 лютого — середина березня

Діяльність на майданчику майже зупинилась. Більшість продавців припинили обробляти замовлення вже в перший день війни. Причиною цього була не тільки власна розгубленість та неможливість працювати, але й проблеми з постачанням та з логістикою — і виробники, і служби доставки теж працювали з великими перебоями. В той же час значно впала і купівельна активність, адже більшу частину покупців складали СТО, що перебували у такому ж становищі. З іншого боку продовжували шукати запчастини автовласники, які не могли евакуюватися через авто у ремонті, але цей попит перевищував пропозицію.

Середина березня — середина квітня

У перших числах березня адміністрація Автопро прийняла важливе рішення — відмовитися від монетизації кліків, щоб стимулювати продавців відновити торгівлю. Це не відразу дало ефект, оскільки скорочення витрат не було головною причиною простою. Але у цей же час почали формуватися нові логістичні ланцюги, також не в останню чергу відіграли роль заклики посадових осіб продовжувати працювати заради перемоги. На другий-третій тиждень березня почали відкриватися бізнеси по всьому тилу, також відновилася торгівля і на Автопро. На кінець місяця тут працювало вже 70% від довоєнної кількості. Що цікаво, географічно вони розподілялися приблизно також як і до війни — переважна більшість з Києва, хоч там досі було не спокійно.

Середина квітня — середина травня

Коли стало зрозуміло, що, якщо не життя, то робота налагоджується, Автопро, який без монетизації поставив себе в надскладні умови, почав повертати колишні тарифі. Хоч це викликало деякий негатив серед користувачів, кількість угод продовжувала зростати. У середині травня фінансові показники не дотягували до показників цілого квітня лише на 35%. Карта бойових дій значно зменшилася і логістика на усіх територіях, крім тимчасово окупованих і безпосередньої лінії фронту, працює нормально. Продавці можуть опрацьовувати замовлення і мають  попит. Повернулися до роботи СТО, багато запчастин потребує фронт. Якщо не відбудеться ескалації конфлікту, вже у найближчі місяці торгівля на Автопро повернеться до обсягів середини лютого.

 

 

 

24 травня 2022р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів