Ужгородські зупинки і їх життя

У ті часи, коли Ужгород починав потроху розвиватися і відбудовуватися після важких років порадянської депресії, змінювалося все: магазини, приватні будинки, вулиці. Єдиними, що уникнули змін, були автобусні зупинки, маленькі оази для пасажирів, призначені захищати їх від дощу і снігу. З часом зупинки й зовсім утратили будь-яку пристойність зовнішнього вигляду, а виділяти з бюджету міста кошти на їхній ремонт керівники Ужгорода не мали можливості, адже завжди на першому місці були (як, власне, і нині) вчасні виплати зарплат і пенсій.

 

Близько року тому вихід таки знайшли. Міською владою було розроблено “Положення про автобусні зупинки”, згідно з яким будь-який приватний підприємець може за власні кошти відремонтувати зупинку та побудувати на її території невеликий торговий павільйон за проектом, поданим міським управлінням архітектури й містобудування, а натомість безкоштовно користуватися торговою площею протягом наступних 10 років. Таким чином ужгородці отримали б і нові, значно зручніші за попередні, автобусні зупинки, і облаштовані газетні, сигаретні та квіткові магазинчики. Ідея сподобалася підприємцям, тож дуже швидко після прийняття положення в Ужгороді з’явилася найперша оновлена зупинка з квітковим кіоском на розі вулиць Минайської та Грушевського, що біля культосвітнього училища. Слідом почали забудовувати зупинки і в інших районах міста, триває цей процес і сьогодні.


От тільки деякі підприємці починають хитрувати і порушувати проекти будівництва, затверджені управлінням архітектури. Зокрема, за словами головного архітектора Ужгорода Олександра Шеби, на міські зупинки не розповсюджуються норми житлового будівництва. А тому, згідно з архітектурними нормами, вони повинні бути зведені з легких конструкцій, які за потреби можна буде легко демонтувати, тобто переважно з металевих труб та склопакетів. Саме цією вимогою останнім часом найбільше нехтують підприємці, котрі починають будувати торгові павільйони з важких шлакоблоків.

Держбудконтроль уже надіслав деяким забудовникам попереджувальні листи, адже міська влада залишила за собою право розірвати договір з приватними підприємцями, котрі порушують правила реконструкції автобусних зупинок. У разі ж якщо така форма попередження не дасть бажаних результатів і тимчасові винаймачі автобусних зупинок не припинять протизаконне будівництво, “їхню” зупинку буде передано іншому претендентові, а нагромадження цегли і шлакоблоків замість легких конструкцій знесено.

Чим керувалися підприємці, котрі взялися будувати на вулицях Заньковецької та Грушевського не торговий кіоск, а справжнє укріплення — невідомо. Але те, що завершити заплановане будівництво в них не вийде, вже не підлягає сумніву.

Ужгород

 

31 грудня 2005р.
-->

До теми

Коментарі:

  1. Unclesem 2006-01-03 / 15:01:00

    А кто утверждал план?
    Если строительство не по плану - обьект не принимают и эксплуатироват ьего нельзя.
    Кстати законом предусмотрено что снос незаконных построек а также ликвидирование "самозахватов" происходит за счет нарушителя.