Ужгород: Боздош уже з мостом

У четвер в Ужгороді нарешті відкрили новий транспортний міст. На цю подію мешканці міста чекали... не багато і не мало — аж 18 років! Повинен був приїхати на відкриття й президент, а паралельно представити нового губернатора Гаваші.

 

Тим не менше, відкриття відбулося, причому, що найцікавіше, офіційні стрічки перерізали не мер та його команда, а діти. Погор?лов пояснив це так: "Оскільки гаслом сьогоднішнього свята ? "Міст у майбутн?", то й відкриття ми вирішили доручити нашому майбутньому ? маленьким ужгородцям".

Нагада?мо, будівництво Боздоського мосту розпочалося ще в далекому 1987 році. Уже тоді в обласному центрі Закарпаття виникла проблема з транспортними потоками, існуючі автодороги не справлялися з навантаженням, а новий міст міг кардинально вирішити проблему. На той час кошторисна вартість мосту становила 2,9 мільйона радянських рублів. Пізніше будівництво було заморожено.

Наступним, хто продовжив розпочату справу, був міський голова Сергій Ратушняк. У 1995 році рішенням сесії було переказано на рахунок підрядчика 590 мільярдів купонокарбованців. Частину грошей поглинула інфляція, частина зникла разом зі збанкрутілим підрядчиком.

? ось зараз, через 18 років після початку робіт, міст нарешті відкрили. Для завершення будівництва 1,2 мільйона надійшли з держбюджету через Службу автомобільних доріг у Закарпатській області, 4,5 мільйона виділено з ужгородського міського бюджету. Загальна кошторисна вартість облаштування під?їзних шляхів до мосту становить близько 3 млн. грн.

На запитання журналістів, які транспортні проблеми допоможе вирішити цей міст, міський голова Ужгорода Віктор Погор?лов повідомив: "Боздоський міст ? надзвичайно важливою транспортною розв?язкою в місті. Введення його в експлуатацію допоможе розвантажити центр міста майже на 30 тисяч одиниць транспорту. А це дуже важливо, бо, за статистичними підрахунками, сьогодні в обласному центрі Закарпаття практично кожен четвертий мешканець, враховуючи дітей та пенсіонерів, ма? автомобіль".

Народний депутат України і екс-мер Ужгорода, який також будував міст, Сергій Ратушняк так прокоментував цю подію: "Ужгородці протягом тривалого часу збирали мільйонні податки на будівництво цього мосту. Півмільйона доларів міст отримав лише за мого головування. Зазначу, що це рішення нам дуже важко тоді давалося, бо було багато інших потреб у соціальній сфері, ремонт шкіл, лікарні, доріг тощо. Однак таке рішення було прийняте і, що найголовніше, ми зробили авансування! Ці кошти пішли на ПМК і разом з ними ця будівельна організація була приватизована фірмою, яка сьогодні назива?ться обласною адміністраці?ю. Але менше з того...

Це свято ? відкриття нового транспортного мосту ? всі ми заробили, заслужили, і я хотів би просто застерегти міську раду ? слід за будь-яку ціну ці роботи завершити, вже не треба поспішати й робити абияк. Подальше ж розв?язання транспортної напруги, проблеми насиченості автомобілями міста потрібно вирішувати таким чином: приміром, зводити багатоповерхові будинки, комерційно-офісні центри тощо за одні?ї умови ? з проектом

2-3-поверхових підземних паркінгів, паралельно слід починати розвантажувати центр міста від транспорту. Це перше. Друге, що хочу сказати з приводу відкриття Боздоського мосту: дійсно, ця артерія буде зв?язувати угорський кордон зі словацьким, дві митниці, і не тільки через вулицю Легоцького, а паралельно й через Дівочу, Сторожницю. Це також добре.

Трет?: цей міст ? це вільні землі поблизу аеропорту і в лівій частині неподалік словацького кордону, тобто це значний земельний ресурс для розвитку нашого міста, згаданого мікрорайону щонайменше на 10?12 тисяч людей.

? четверте, що найосновніше: вража? ужгородець сво?ю терпимістю, тим, що він може дати себе обманути. Він знову терпить ці недоробки, толерантно посміха?ться і все-таки приходить на це свято.

Однак поки будуються мости, ходять вагітні жінки, у нашому пологовому, який не став таки "барвівським" будинком, народжуються діти, живе і буде жити Україна".

Щодо самого мосту, то слід сказати таке: на ньому ді? 4-рядний рух, з обох боків ? пішохідні доріжки. Загальна довжина мосту ? 133,2 м, ширина ? 26 м, довжина під?їздів до мосту ? 650 м. Будівельні роботи з будівництва мосту завершив київський Мостозагін ? 2.

До речі, за словами Погор?лова, київські будівельники не їдуть від нас. Наразі ці?ю фірмою розробля?ться проект, згідно з яким плану?ться розширення ще на одну смугу основного транспортного мосту поблизу 16-поверхівки. Не виключено, що він або значно розшириться, або ж поряд побуду?ться міст виключно для пішоходів. Окрім того, у планах зведення ще одного пішохідного мосту ? від пам?ятника Волошину до пам?ятника Духновичу.

Р?О

 

23 жовтня 2005р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів