Як діяти водіям, щоб не було проблем на слизькій дорозі?

Десять порад закарпатським кермачам.
 

 

Вже наступного тижня в Україні прогнозують погіршення погодніх умов, тому Gazeta.ua поспілкувалася з гонщиком, інструктором i автомобільним журналістом Михайлом Горбачовим. Він дав 10 порад для їзди під час ожеледиці та зимової погоди

"Завдання водія взимку вчасно розпізнати слизьке місце на дорозі і значно знизити швидкість", - зазначив він.

1) Занос в повороті. Не потрібно слухати гумористів, які запевняють, що потрібно смикнути "ручник" і піддати газку. Більшість водіїв та інструкторів кажуть, що кермо потрібно крутити в бік заносу. Впринципі — це правильно, але одночасно з кермом в бік заносу, потрібно й повернути голову туди, куди ви хоче скерувати автомобіль. Інакше стабілізувати автомобіль на дорозі не вийде. "Людина — це такай звір, який завжди слідує за своїм поглядом", - каже чемпіон світу з ралі 1980 та 1982 років Вальтер Рьорль. Рух кермом в бік заносу повинен бути максимально різким, а повертати потрібно трохи плавніше. Головне повертати відразу. Якщо кермо не повернути — автомобіль зірве у ритмічний занос зі зростаючою амплітудою і водій повністю втратить контроль над автомобілем. Якщо не допоміг різкий поворот керма — повторіть цей кілька разів і ви відновите курс автомобіля.

2) Занос на прямих ділянках. На прямій ділянці так само можливий занос і його наслідки часто бувають плачевними. Увага! Це не написано в підручниках з водіння і цей прийом знайомий одиницям експертів водійської майстерності. Він полягає в наступному: якщо задня частина автомобіля почала спливати при русі по прямій ділянці дороги, необхідно зробити серію різких і швидких невеликих поворотів кермом вліво-вправо (перший рух - в бік заносу). Машина моментально стабілізується! Будь-які інші дії в цій ситуації тільки її погіршать!

3) Дії кермом. Як рулити на слизькій зимовій дорозі? Максимально плавно і м'яко, намагаючись повертати кермо на мінімально можливий кут. Тобто, обертаємо кермо дуже обережно щоб не викликати занос, а вже якщо він стався (а так буде рано чи пізно, - чудес не буває!) Рулимо рішуче, різко, буквально обриваємо занос! Щоб зайвий раз не спровокувати занос, так само плавно і м'яко потрібно поводитися з педаллю газу. Часта історія: занос при невиправдано різкому додаванні газу на слизькому покритті!

4) Слухати прогноз погоди. Що означає ця фраза: "на дорогах ожеледиця?" На всіх дорогах, на всіх вихідних? Звичайно, ні! Так не буває, або буває вкрай рідко, коли йде "крижаний дощ" і утворюється ожеледь абсолютно на всіх поверхнях. За кольором, по блиску або його відсутності, наявності снігу або сніговій каші, по виду асфальту, за іншими ознаками дорожнього покриття, експерт визначає, наскільки слизько, чи під колесами в цей момент, як кажуть автогонщики на своєму сленгу, наскільки хороший "держак".

5) Полювати на слизьке. Завдання водія взимку вчасно розпізнати слизьке місце на дорозі і значно знизити швидкість. Зрозуміло, що дуже слизькими можуть бути: ділянки перед світлофором, повороти на другорядних дорогах, колії, навіть якщо вони темного кольору і здається, що це асфальт, проїзди у дворах, на службових територіях, великі стоянки, на мостах і естакадах, виїзди і в'їзди до лісу на шосе і так далі.

6) Обов'язкові міні-тести. Можна і потрібно проводити міні-тести: на вулиці або дорозі з маленькою завантаженням транспорту, різко натиснути на педаль гальма, переконавшись, що позаду немає автомобілів! Якщо машина клює носом і різко сповільнюється, під колесами хороше покриття - "держак" є! Якщо машина практично не реагує на гальмо, - обережно, під колесами той лід, про який регулярно попереджають ЗМІ, твердячи про ожеледицю!

7) Зимові шини. Чому віддати перевагу, шині з шипами чи без? Навмисне, не вживаю слово "липучки", бо гума до льоду не липне, можете перевірити, і це черговий міф, винайдений продавцями шин. Якщо ви більше їздите в місті, то можна обмежитися зимовими шинами без шипів. Тільки акуратніше на льоду! Якщо ви живете за містом, у вас "автомат", ви новачок за кермом, то я б радив шиповані шини. Як правильно вибрати зимові шини? Подивіться результати тестів. Звичайно, шини відомих брендів завжди очолюють рейтинг. Тому що, вони дорожчі й від цього кращі, і це зрозуміло. Особливо розхвалюють новітні моделі. Хочете заощадити? Беріть саме такі шини, відомих виробників, а не "нонейм", але не обов'язково вестися на новітні моделі цього сезону. Можна брати і брендові шини "застарілих" моделей, все одно вони будуть хороші! Тільки дивіться на дату виготовлення шини і пам'ятайте правило: 4х4х4! Зимовим шинам не повинно бути більше 4 років, на авто ставити всі 4 шини однакові, мінімальна глибина протектора - 4 мм.

8) Стиль водіння. Міняйте свій стиль водіння на зимовий своєчасно. Це означає збільшення дистанції, плавні повороти керма і більш пологі траєкторії в поворотах і при перелаштовуваннях між смугами. Прогнозуйте, що автомобілі перед вами можуть втратити зчеплення на слизькій дорозі і "пуститися у вальсування". Вчіться розпізнавати дуже слизькі місця і "не тупити", коли під колесами нормальний асфальт.

9) Шипи на асфальті. Правда, що шиповані шини огидно погано тримають на мокрому або сухому асфальті? Так вважають багато тих, хто їздить на "липучці". Насправді, за результатами порівняльних тестів автоекспертів, гальмівний шлях і керованість авто, взутих у шиповані шини на асфальті, практично такі ж, як і у зимових шин без шипів. Різниця настільки мала, що похибку виміряти дуже важко.

10) Не сваріть ABS. Багато хто впевнений, що на слизькій дорозі під час екстреного гальмування ABS тільки заважає, сильно збільшуючи гальмівний шлях: "він чув тільки скрегіт", але машина не зупинялася ". Повірте, на голому льоді й без ABS було б те ж саме. Водій несподівано для себе потрапив саме на той підступне, дуже слизьке місце на дорозі. Те місце, за яким він повинен був уважно полювати (дивіться пораду №5)! Найважливіша функція ABS в тому, що ця система дозволяє змінити напрямок руху, зробити маневр, при натиснутій педалі гальма.

Юрій Кардашевський

 

29 листопада 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів