Новий тунель у Карпатах буде одним з найдовших в Україні (ФОТО)

Наразі ж до виходу на закарпатському боці залишилося пройти 71 метр, які планують пробити у грудні цього року.

 

27-го листопада закарпатським журналістам показали, як відбувається  будівництво  наймасштабнішого транспортного інфраструктурного об'єкту України – Бескидського тунелю.

Будівництво триває вже два роки, ще через два –  крізь тунель вже мають їздити потяги. Проходження хребта йде збоку Львівської області, а вийде прохід на Закарпатті: карпатський вододільний хребет є природним кордоном двох областей. Як відзначив керівник проекту будівництва Бескидського тунелю Анатолій Ланін, діючий старий тунель, який знаходиться за 30 метрів від нового, наразі перебуває в аварійному стані, що й не дивно –  споруда служить вже 129 років. В зимовий час він обростає великою кількість льоду, який доводиться регулярно зчищати. До того ж, пропускна здатність старого тунелю –  недостатня, позаяк у ньому проходить тільки одна колія. Тож потяги не мають можливості в ньому роз'їхатися. В новому ж буде прокладено два шляхи. Наразі ж діючий Бескидський тунель є єдиним вузьким місцем на шляху V Пан'європейського транспортного коридору, який сполучає Трієст (Італія) зі Львовом.

Загальна вартість проекту будівництва Бескидського тунелю – 102 мільйони євро. Фінансування відбувається за участі ЄБРР та Укрзалізниці. Роботи з його прокладання тривають цілодобово в чотири зміни: для цього працівникам на місці облаштовані всі умови проживання. Працює на об'єкті близько 300 фахівців різного профілю.

Новий Бескидський тунель буде одним з найдовших в Україні – 1822 метри. Наразі ж до виходу на Закарпатському боці залишилося пройти 71 метр, які планують пробити у грудні цього року. Як пояснюють фахівці, це один з найскладніших етапів роботи. До того ж, через те, що будівництво об'єкту проходить в безпосередній близькості від діючого тунелю – це вносить свої корективи в роботу. Для того, аби не порушити цілісність старого тунелю доводиться працювати майже ювелірно.

Зі слів Олександра Папога представника австрійської фірми, яка контролює хід робіт та власне бере участь у процесі, будівництво Бескидського тунелю проводять за новоавстрійським методом, який використовується в Україні вперше. Тунель складається з двох частин: верхньої – калоти та нижньої – штроси. По суті калота складає дві третини поперечного перерізу тунелю, а нижня частина – штроса –  одну. Наразі закінчують роботи саме в калоті. Спочатку підривають гірський масив, далі відбувається відкатка породи, а одразу потому укріплення тунелю металічними акрами та бетоном. Після кожного такого циклу в гору заглиблюються на 3 метри. За раз використовують до 400 кілограм вибухівки, а власне вибухи відбуваються кілька разів на добу. Працюють під час "вікон" у графіку руху потягів, які забезпечує Укрзалізниця. До того ж, після кожного вибуху працівники залізниці перевіряють цілісність старого тунелю і тільки після цього у ньому поновлюється рух.

Також у процесі будівництва в тунелі мають звести 49 ніш, 12 камер, а також три аварійні хідники, які будуть з'єднувати новий тунель зі старим на випадок аварійних ситуацій.  

Як відзначив Анатолій Ланін, згідно графіку тунель мають здати в експлуатацію в жовтні 2017-го року, але це вже повністю готовий об'єкт. А за 200 днів до закінчення будівництва підрядчик має передати об'єкт Укрзалізниці, для того, аби вони почали у ньому власні роботи. Зі слів фахівця, гарантія на об'єкт – 100 років.

Лариса Романюк, Про Захід

 

28 листопада 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів