Варто чи не варто закарпатським водіям переходити на газ?

Що все ми знаємо про газове обладнання на автомобілях?

 

Що ми знаємо про газобалонне обладнання на автомобілях? Перше — газ удвічі дешевший за бензин. Друге — але треба морочитися з заміною техпаспорту, бо ж потрібна відповідна відмітка, пише Репортер.if.ua. Третє — ще й сама установка обладнання недешева. Оце і все. То варто чи не варто переходити на газ? Подивимося ґрунтовніше.

bg2-960

Почнемо з позитиву. Їздити на газі, звісно, дешевше. Мало того, менше зношується двигун, працює він м’якше, збільшується його міжремонтний ресурс і зменшується витрата мастила. Гучність мотора теж нижча — на 2-3 дБ.

Газ має октанове число ~105, що означає плавніше згоряння палива, тож нема й детонації. Газ краще бензину щодо впливу на екологію.

Установка газобалонного обладнання (ГБО) не зачіпає основу конструкції двигуна, залишаючи можливість переключитися на бензин (це і рекомендується регулярно робити, аби різні елементи в системі не втратили еластичність). Встановлюватися ГБО може як на карбюраторні, так і на інжекторні двигуни.

Звичайно, є у ГБО й недоліки, інакше вже давно б усі автівки їздили на газі.

Установка недешева, тому є сенс його ставити тільки при щоденному пробігу 50-100 і більше кілометрів. Абсолютно невигідне ГБО на автомобілях А-класу і деяких хетчбеках В-класу. Вони й так витрачають не багато пального, а місце в багажнику, якого у цих авто і так обмаль, після встановлення балона майже зникне.

2-full

Як не крути, а ГБО спершу вимагає витрат та переоформлення у ДАІ. І ще:

  • щоб обладнання окупилося, потрібен час. При витраті бензину на рівні до 8-10 л на 100 км — треба не менше 1,5-2 роки.
  • потужність двигуна зменшується: на 10-20% для першого, другого і третього покоління ГБО й на 3-8% для четвертого.
  • порушується рівновага — важкий балон у багажнику негативно впливає на керованість.
  • на холоді можуть виникнути проблеми з пуском двигуна, тому заводимось на бензині, а далі можна перемикатися.

Паливна система ускладнюється, тому складнішими будуть експлуатація і ремонт. До встановлення ГБО майстри «м’яко стелять», розповідаючи, що витрат часу і грошей на обслуговування майже не треба. Не вірте. Навіть якщо не буде поломок, все одно ГБО вимагає регламентних робіт — регулювання редуктора, зливу конденсату, заміни мембран і т.д. У разі поломки, ви ніколи точно не знатимете, до майстрів якого профілю звертатися — до газівників, електриків чи мотористів. Механіки взагалі не люблять працювати з авто на газі, адже часто пошук поломки займає багато часу.

Зі встановленням ГБО є шанс позбутися гарантії. Вихід один — якщо дилер має відповідний дозвіл, то обладнання ставить партнерська СТО.

Не лякайтеся, але ще є «нюанси»:

  • зношення, прогар клапанів і клапанних сідел при постійній експлуатації на газі без додавання спецмастила.
  • при відсутності гідрокомпенсаторів — позачергові регулювання зазорів клапанів.
  • після переходу на газ часто доводиться міняти бензонасос, адже він просто змушений ганяти бензин по колу.
  • ГБО швидко старіє, і не факт, що наявні сьогодні, наприклад, мембрани завтра не підуть у небуття.
  • балон таки займає місце в багажнику.

Майте на увазі: жодна спроба встановити ГБО на авто, якщо така установка не погоджена самим виробником, не проходить без проблем — у когось дрібних, а в когось і величезних.

Та якщо вас усе це досі не злякало і ви впевнені, що газ — це вихід, прийміть ще кілька порад.

В автомобілі з ГБО завжди слід стежити за станом електропроводки, системи запалювання та повітряного фільтра, не перегрівати авто й відстежувати небажані запахи в салоні, у багажнику, під капотом.

2-full-1

Аби бензонасос не ганяв бруд з дна бензобака, рекомендується наповнювати бак бензином не менше ніж на третину.

Пам’ятайте, що балон можна заправити тільки на 80%, тобто якщо він має 50 л, то зайде 40-42 л залежно від температури повітря. Якщо на вулиці спекотно й балон гарячий, то заправка повільна, бо високий тиск у балоні перешкоджає процесу. Допоможе розгойдування авто, газ охолодить стінки балона. Перед заправленням обов’язково переконайтесь, що вентиль відкритий повністю. Заглушіть двигун. При вимиканні запалювання закриваються всі клапани, що захистять редуктор від перепадів тиску.

І наприкінці — чи то плюс, чи то мінус: в салоні автівки з ГБО заборонено курити.

Сергій Підгайний

 

31 липня 2015р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів